مقالات سرمایشی

‌هزینه و تجهیزات لازم برای ساخت سردخانه بستنی + سفارش ساخت

‌هزینه و تجهیزات لازم برای ساخت سردخانه بستنی - اندیشه سبز

هزینه و تجهیزات راه اندازی سردخانه مخصوص بستنی

بستنی بلافاصله پس از تولید باید در سردخانه های زیر صفر نگهداری شود، هم چنین در تمامی مراحل حمل و جا به جایی باید از وسایل نقلیه یخچالدار استفاده شود. در صورتی که تولید کننده یا توزیع کننده بستنی هستید، حتما به یک سردخانه زیر صفر جهت حمل و نگهداری آن نیاز خواهید داشت. 

در این نوشته از اندیشه سبز، به تجهیزات و هزینه لازم برای ساخت سردخانه بستنی پرداخته خواهد شد و اطلاعات لازمه را در اختیار شما خواننده گرامی قرار خواهیم داد.

سردخانه کانکسی بستنی
سردخانه کانکسی بستنی
» نگهداری از بستنی بدون ایجاد کوچکترین تغییر در بافت و شکل آن
» برخورداری از کمپرسور پرقدرت با برندهای مطرح
» مجهز به اواپراتور مسی ضد برفک
قیمت : 180,000,000 تومان

انواع سردخانه های بستنی کدامند؟

این سردخانه ها در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شوند، نمونه ثابت آن معمولا در کارخانه ها و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما نوع متحرک آن مناسب حمل توسط کامیون ها ساخته می شوند و برای جا به جایی به استان های مختلف است. 

تجهیزات لازم برای ساخت سردخانه بستنی

سردخانه های بستنی به صورت کانکسی ساخته می شوند که نمونه ای از آنها را در صفحه سردخانه کانکسی می توانید مشاهده کنید. تجهیزات لازم برای ساخت این سردخانه شامل قطعات بدنه و عایق بندی و تجهیزات برودتی است که مفصلا در ادامه توضیح داده شده اند. 

1- ملزومات لازم برای ساخت بدنه 

معمولا بدنه سردخانه های کانکسی همان ساندویچ پانل ها هستند که دارای ضخامت 10 الی 15 سانتی متری از پلیمر پلی یورتانی بوده و نقش عایق برودتی را نیز ایفا می کند، اما بنا به سفارش خریدار امکان ساخت بدنه محافظ بیرونی از ورق های استیل، آلومینیوم آنادایز شده و یا ورق های گالوانیزه دارای رنگ پوششی پودری وجود دارد.

عایق کاری سردخانه بستنی - اندیشه سبز

عایق کاری سردخانه بستنی با استفاده از دیواره های آماده پلی یورتانی صورت می گیرد که به نام ساندویچ پانل نیز شناخته می شود، پس از اتصال پانل ها به یکدیگر، از چسب های درزگیر پلیمری جهت عایق بندی دقیق و حرفه ای سردخانه استفاده می شود. 

در قسمت داخلی بدنه سردخانه نیز، به منظور جلوگیری از ضربه دیدن عایق ها از یک لایه ورق آلومینیومی یا استیل در سقف، کف و دیوارهای آن استفاده می شود. 

2- درب سردخانه

درب سردخانه بستنی نیز از ساندویچ پانل های ضخیم ساخته می شود و به منظور افزایش مقاومت آن از ورق های آلومینیومی یا استیل در قسمت بیرونی و داخلی آن استفاده می شود. به منظور جلوگیری از ورود و خروج هوا و افزایش راندمان سردخانه ، باید از درهای پلاستیکی در چارچوب درب سردخانه استفاده کرد. هم چنین وجود دو الی سه عدد چفت بند به بسته شدن محکم درب کمک کرده و مانع از خروج سرما خواهد شد. 

3- تجهیزات برودتی

جهت تولید گرما بایستی از تجهیزات برودتی و سرمایشی استفاده کرد که شامل کمپرسور، اواپراتور و فن دمنده ، کندانسور و فن خنک کننده آن، شیرالات، تابلو برق، سنسور دما، گاز مبرد و… می باشد. این تجهیزات طبق استانداردهای خاصی در قسمت های داخلی و بیرونی سردخانه نصب می شوند. در نوشته تجهیزات لازم برای سردخانه ، اطلاعات کامل تری قابل دریافت است. 

کمپرسور مناسب سردخانه بستنی

با توجه به زیر صفر بودن سردخانه بستنی، باید از کمپرسورهای قوی تری استفاده شود که قطر لوله مکش بزرگتر و قطر لوله دهش کوچکتر باشد تا سرعت انتقال گاز مبرد افزایش یافته و دما در کمترین زمان ممکن به زیر صفر برسد.

کمپرسور مناسب سردخانه بستنی - اندیشه سبز

برای انتخاب نوع کمپرسور، اواپراتور و کندانسور نیز ابتدا باید بار سرمایشی سردخانه توسط کارشناسان محاسبه شود، سپس گزینه های مناسب برای نصب خریداری می شوند. معمولا در سردخانه های کوچک از کمپرسور تک مرحله ای و در سردخانه های بزرگ از کمپرسور چند مرحله ای استفاده می شود. اطلاعات کاملتر در این باره را می توانید در مقاله کمپرسور مناسب برای سردخانه مطالعه کنید. 

اواپراتور مناسب سردخانه بستنی 

در انتخاب نوع اواپراتور و سردخانه و محل نصب آن نیز حتما باید از کارشناسان متخصص در این زمینه کمک بگیرید. اواپراتورهای بی کیفیت و فاقد سیستم دیفراست، به سرعت برفک می بندند که این کار به افزایش مصرف برق و کاهش طول عمر کمپرسور خواهد انجامید. در نوشته راهنمای انتخاب اواپراتور برای سردخانه به نکات مهمی در این باره اشاره شده است. اواپراتور هایی که پره های هوایی آنها فاصله بیشتری از هم داشته باشند، کمتر برفک می زنند و برای سردخانه های زیر صفر مناسب تر هستند. 

اواپراتور و فن دمنده آن در قسمت بالایی و داخلی سردخانه نصب می شود و وظیفه تامین سرما را دارد. اما سایر تجهیزات مانند کمپرسور، کندانسور و فن خنک کننده آن، شیرآلات کنترلی، تابلو برق و … در قسمت خارجی سردخانه و در محفظه ای امن قرار داده می شوند. 

گاز مبرد مناسب برای سردخانه بستنی 

گاز مبرد مناسب برای سردخانه بستنی - اندشیه سبز

معمولا از گازهای آمونیاکی یا فریونی در سردخانه ها استفاده می شوند. نوع گاز مبرد مورد استفاده به نوع کمپرسور و ظرفیت برودتی آن و هم چنین میزان سرمایش لازم برای سردخانه بستگی دارد. معمولا از گازهای r32، r125، r134a، r22 و… استفاده می شود که کارشناسان اندیشه سبز، هنگام نصب، اطلاعات لازم در اختیار شما قرار خواهند داد.

هزینه نصب و راه اندازی سردخانه بستنی چقدر است؟

هزینه راه اندازی سردخانه های کانکسی شامل سه بخش می شود که عبارتند از هزینه خرید بدنه و عایق های ساندویچ پانل ، هزینه خرید تجهیزات برودتی و کارمزد نصب و راه اندازی سردخانه.

با توجه به تغییرات مداوم قیمت ها در بازار از ارائه قیمت دقیق راه اندازی سردخانه بستنی معذوریم اما برای دریافت قیمت به روز می توانید با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و با کارشناسان فروش اندیشه سبز ارتباط مستقیم برقرار کنید. 

مشاوره راه اندازی سردخانه بستنی + سفارش ساخت 

در صورت نیاز به راه اندازی سردخانه بستنی و یا دریافت اطلاعات و مشاوره های لازم در مورد حجم و ابعاد مورد نیاز، می توانید با یکی از شماره های زیبر تماس گرفته تا از راهنمای های رایگان ما بهره مند شوید. هم چنین در صورت تمایل به ثبت سفارش جهت ساخت سردخانه کانکسی زیر صفر مخصوص بستنی از طریق همین شماره ها می تونید اقدام کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.