مقالات سرمایشی

راهنمای خرید آبسردکن برای منزل، محیط و دفتر کار ، مکان های عمومی و …

راهنمای خرید آبسردکن - اندیشه سبز

نکات مهم در خرید آبسردکن مناسب برای دفتر و محل کار

آبسردکن های امروزی بسیار کاربردی تر از آبسردکن های گذشته شده اند و امکاناتی همچون تولید آب داغ، یخچال و دستگاه تصفیه آب در آنها قرار داده شده اند که انتخاب را کمی سخت می کند. بنابراین انتخاب و خرید آبسردکن انچنان که به نظر می رسد آسان نیست و بهتر است که قبل از خرید، مطالعه ای در این مورد داشته باشید. 

در این نوشته از اندیشه سبز به نکات مهم و کاربردی قبل از خرید انواع آبسردکن ها پرداخته ایم و شما را برای خرید یک کالای استاندارد و مناسب برای دفتر کار و یا منزل راهنمایی خواهیم کرد. 

انتخاب نوع آبسردکن برای محیط کار یا منزل 

به طور کلی آبسردکن ها در دو مدل آبسردکن ساده و دو منظوره تقسیم بندی میشوند. آبسردکن های ساده فقط توانایی تولید آب سرد را دارند و به عنوان آبسردکن استیل نیز شناخته می شوند. اما آبسردکن های دومنظوره هم برای تولید آب سرد و هم برای تولید آب داغ ساخته شده اند و گاها دارای تصفیه کن آب و یخچال نیز هستند. 

آبسردکن های استیل تک کاره برای استفاده در مکان هایی همچون کارگاه های بزرگ، سالن های ورزشی، مکان های عمومی همچون پارک، مساجد، معابر کنار خیابان و در کل اماکن رو باز و پر رفت و آمد مناسب می باشند. این نوع آبسردکن ها به آب لوله کشی شده وصل میشوند و آب را خنک میکنند. آبسردکن های استیل در انواع تک شیر، دو شیر، و … تولید میشوند.

راخنمای خرید آبسردکن - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

امروزه نوعی دیگر از آبسردکن های صنعتی تحت عنوان آبسردکن آنی طراحی میشوند که بصورت لحظه ای آب را خنک میکنند. در سایر آبسردکن ها لازم است تا مخزن آب توسط موتور خنک شود و در صورت برداشت زیاد آب، دمای آن به مرور گرم میشود. در حالی که در آبسردکن های آنی ، آب خنک همیشه در دسترس می باشد و به هنگام برداشت آب، دمای آن خنک است. این آب سرد کن ها بیشتر در مکان های پر رفت و آمد عمومی مورد استفاده قرار می گیرند.

آبسردکن های چند منظوره ای نیز بیشتر به اسم آبسردکن ایستاده و یا رومیزی شناخته میشوند. این نوع آبسردکن ها در انواع مختلف، یخچال دار، کابین دار، مخزن دار و بدون مخزن، تصفیه دار و بدون فیلتر طراحی میشوند. آبسردکن های ایستاده و چند منظوره می توانند مستقیما به آب لوله کشی شده وصل شوند و یا می توان آب مصرفی آن را با استفاده از مخزن و بطری چند لیتری فراهم کرد. در کل در مکان هایی که لوله کشی آب در دسترس نباشد، استفاده از آبسردکن مخزن دار بسیار کارساز می باشد.

تفاوت بین آبسردکن صنعتی و آبسردکن چند منظوره ای

آبسردکن های صنعتی توانایی گرم و داغ کردن آب را ندارد و از آنها فقط آب خنک می توان دریافت کرد. در حالی که از آبسردکن های فانتزی می توان انواع آب خنک ، ولرم ، و داغ تهیه کرد. ظرفیت کندانسور و موتور خنک کننده در آبسردکن های صنعتی بیشتر از آبسردکن های چند منظوره ای می باشد. در واقع آبسردکن صنعتی آب بیشتری خنک می کند.

تفاوت بین آبسرد کن صنعتی و آبسردکن - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

قیمت آبسردکن های صنعتی در مقایسه با آبسردکن های چند منظوره گران تر می باشد. طبیعی است که این تفاوت قیمت به دلیل جنس بدنه و ظرفیت موتور آن می باشد. آبسردکن های فانتزی در مقایسه با آبسردکن های صنعتی وزن کمتر و ظاهر بسیار زیباتری دارند و برای استفاده در خانه ، هتل و رستوران، بانک و اداره و مناسب تر هستند.

آشنایی با انواع آبسردکن های چند منظوره 

برخی از آبسردکن ها نیز یخچال دار بوده و برخی در طرح کابین دار تولید میشوند. هر کدام از این دستگاه ها مزیت خاص خود را دارند. آبسردکن کابین دار یک کابینت کوچک در قسمت زیرین خروجی ها دارند که می توان لیوان و یا سایر لوازم را در داخل آن قرار داد.

آبسردکن ایستاده یخچال دار : در واقع این آبسردکن ها محفظه یخچالی کوچک نیز دارند که می توان نوشیدنی و یا مواد خوراکی را در درون یخچال آن خنک نگه داشت. این آبسردکن ها در محیط های کوچک کاری می تواند بسیار مفید واقع شوند.

آبسردکن ایستاده فیلتر دار : این نوع آبسردکن ها نیز دارای فیلتر می باشند که آب مورد نیاز را در ابتدا تصفیه کرده و سپس آن را خنک و یا داغ میکنند.

آبسرد رومیزی : آبسردکن های رومیزی نیز در مقایسه با آبسردکن های ایستاده فضای کمتری اشغال میکنند. می توان از آب سرد کن های رومیزی در منزل و یا محیط اداری و یا محل کار بر روی میز استفاده کرد. قیمت این آبسردکن ها به صرفه تر از نوع ایستاده میباشد.

در آبسردکن های فانتزی و چند منظوره ای میتوان در کمتر از 5 دقیقه حداقل یک لیتر آب خنک و یا یک لیتر آب داغ از آن تهیه کرد. برای استفاده مجدد نیاز است تا دستگاه دوباره آب را سرد و یا داغ کند. البته میتوان آبسردکن را طوری تنظیم کرد که قابلیت فقط آب خنک، فقط آب داغ و یا هر دو با هم روشن باشند.

شایان ذکر است که برخی از آبسردکن های فانتزی و رومیزی، آب ولرم نیز ایجاد میکنند. در واقع این آبسردکن ها دارای سه خروجی می باشند که آب خنک، آب ولرم و آب داغ می توان از آن تهیه کرد.

آبسردکن های مخزن دار نیز به دو صورت طراحی میشوند. در برخی از مدل ها ، مخرن در قسمت بالایی آبسردکن قرار دارد و بر اثر فشار، آب در صورت نیاز به داخل آن هدایت میشود. اما در برخی از مدل ها مخزن و دبی آب در قسمت پایین قرار دارد. بدین صورت که بطری آب در درون کابین آبسردکن جای گرفته و قابل نمایش نمی باشد. در این مدل ها، آب مورد نیاز نیز از طریق یک پمپ به درون آبسردکن منتقل میشود. عدم تابش نور و عدم نمایش بطری آب در این نوع آبسردکن ها باعث جذابیت ظاهری این دستگاه ها میشود. این نوع آبسردکن ها فقط در مدل های آبسردکن ایستاده تولید میشوند.

امکاناتی نظیر قفل کودک و تنظیم درجه آب در برخی از آبسردکن ها ممکن است برای برخی از افراد کاربردی باشد. به کمک تنظیم درجه آب میتوان بر اساس نیاز میزان خنک بودن آب را تعیین کرد. این عمل باعث کاهش فشار کندانسور میشود که در نتیجه آن برق کمتری مصرف شده و کندانسور برای مدت طولانی تری عمل خواهد کرد.

تفاوت بین آبسردکن فیلتر دار و آبسردکن بدون فیلتر

در ابتدا باید گفت که آبسردکن فیلتر دار قیمت بیشتری نسبت به نوع بدون فیلتر دارد. آبسردکن فیلتر دار بدون بطری است. لذا باید محل مورد استفاده دارای لوله کشی آب باشد. از طرفی فیلترهای این نوع آبسردکن ها در هر دوره نیاز به تعویض دارند که می تواند هزینه های بیشتری در پی داشته باشد. در مقابل آبسردکن های بدون فیلتر معمولا مخزن دار هستند و نیازی به لوله کشی آب ندارد.

استفاده از آبسردکن ایستاده فیلتر دار در مکان هایی توصیه میشود که آب آن منطقه آهک زیادی داشته باشد و یا میزان آلودگی آب در آن منطقه زیاد است. البته بهتر شدن طعم آب را در این نوع آبسردکن ها را نمی توان انکار کرد.

آبسردکن های مخزن دار از نظر برخی از افراد به بهداشت آب لطمه وارد می کند. زیرا درون برخی از مخزن ها می تواند مکان مناسبی برای رشد میکروب ها باشد. مخصوصا اگر آب در داخل آنها به مدت چندین روز باقی بماند و یا در طی زمان ضد عفونی نشود.

دقت داشته باشید که برای حفظ سلامت آبسردکن های ایستاده و کیفیت آب خروجی آنها بهتر است از آب تصفیه شده در آنها استفاده کرد. در صورتیکه آب آشامیدنی محل مورد استفاده شما تصفیه شده و دارای آهک کم می باشد، می توانید از آبسردکن بدون فیلتر استفاده کنید.

نکات طلایی به هنگام خرید آبسردکن

مطمئنا بدون داشتن اطلاعات کافی نمی توان انتظار داشت که دستگاه مد نظر کیفیت مطلوب و یا عملکرد مورد نظر را داشته باشد. لذا قبل از هر گونه خریدی می بایست به اندازه کافی اطلاعات در زمینه آن به دست آورید. در اینجا ما تمامی نکات مورد لازم را برای شما بصورت یکجا گرد آوری کرده ایم. توصیه می شود مطالب ذکر شده در این راهنمای خرید آبسردکن را به دقت خوانده و به هنگام خرید موارد آن را رعایت فرمائید. این موارد عبارتند از:

  1. برخورداری از ظاهر زیبا و بهداشتی لازمه این دستگاه ها می باشد. آبسردکن های صنعتی از جنس استیل ساخته میشوند که بهترین نوع آن استیل نگیر می باشد و این یک استاندارد در این زمینه است. جنس استیل در برابر رطوبت کاملا ضد زنگ بوده و دچار پوسیدگی نمی شود. اما در آبسردکن های چند منظوره ای از ABS استفاده میشود. ABS یک ماده پلاستیکی پر کاربرد می باشد که به سادگی قابل تمیز شدن است. از طرفی به کمک ABS بدنه آبسردکن بصورت یکپارچه تولید میشود. اگر برای محیط کاری می خواهید آبسردکن خرید کنید، توصیه میشود آبسردکن چند منظوره ای با ظاهری شیک و جذاب انتخاب کنید. در برخی از آبسردکن ها در محل شیر خروجی، انواع آلودگی ها بر اثر تجمع میکروب ها و پسماندهای آب شکل میگیرد. لذا آبسردکنی را خرید کنید که پسماندهای آب در آن دفع شوند و یا محزن چکه گیر آن قابلیت جدا شدن داشته باشد.
  2. خروجی آبسردکن باید کیفیت مطلوب را داشته باشد. در آب سرد کن های صنعتی از شیرهای استیلی استفاده میشود. در حالی که در آبسردکن های فانتزی از شیرهای پلاستیکی استفاده میشود. در هر دو نوع آبسردکن ، از دو نوع شیر فشاری و یا اهرمی (پدالی) استفاده میشود. دقت داشته باشید که برای احتیاط بیشتر باید دکمه آب داغ در آبسردکن دارای اخطار و یا ضامن باشد تا کودکان کنجکاو و افراد ناخواسته دچار سوختگی نشوند. آب داغ در آبسردکنهای فانتزی به نزدیک دمای جوش میرسد و در اثر تماس با پوست باعث سوختگی آن میشود.
  3. مصرف برق نیز یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در آبسردکن ها می باشد. عمده برق مصرفی آبسردکن ها مربوط به کندانسور و موتور خنک کننده آنها می باشد. لذا اگر موتور برق کمتری مصرف کند، در کل آبسردکن در مصرف برق بهینه تر عمل خواهد کرد. به برچسب انرژی موتور آن حتما دقت نمائید.
  4. مهمترین بخش آبسردکن ها موتور آنها می باشد. در آبسردکن ها از موتورهای هرماتیک استفاده میشود. این موتورها در ایران ساخته نمی شوند و توسط سازندگان خارجی معدودی طراحی میشوند. بنابراین کارخانه سازنده آن اهمیت زیادی دارد. از بهترین کندانسورها می توان به موتورهای دانفوس، تکامسه ، کالترون ، سانیو و … اشاره کرد. هر چقدر ظرفیت کندانسور بیشتر باشد، توان آبسردکن نیز در خنک کنندگی بیشتر خواهد بود. البته میزان مصرف برق نیز بالا خواهد رفت. توجه داشته باشید که امروزه چین نسخه های کپی و تقلبی برخی از این موتورها را مونتاژ میکند که از لحاظ کیفیت و عمر مفید بسیار پایین تر از نوع اورجینال آن می باشند.
  5. در آبسردکن های فانتزی و چند منظوره ای بسیاری از اجزای آن از ABS ساخته شده اند که در داخل دستگاه مشکلاتی همچون پوسیدگی و تغییر در مزه آب ایجاد نمی کنند. در صورتیکه از فلز در قسمت های داخلی آبسردکن استفاده شود، این مشکلات به وجود خواهد آمد.
  6. در آبسردکن های صنعتی انتخاب تعداد شیرها مهم می باشد. لذا باید بر اساس نیاز و استفاده افراد از آبسردکن با تعداد شیرهای کافی استفاده کرد. آبسردکن های چند منظوره ای برای هر قسمت آب خنک ، ولرم و داغ فقط یک عدد شیر دارند.
  7. دقت داشته باشید برخی از آبسردکن ها هنگام فرایند خنک سازی و یا داغ کردن آب سر و صدای زیادی از خود ایجاد میکنند. این صداها در محیط کاری و یا منزل میتواند برای افراد ناخوشایند باشد. لذا توصیه میشود آبسردکنی خرید کنید که به هنگام عملکرد، صدا نداشته باشد.
  8. آبسردکن باید شامل گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش باشد. لذا از تولید کننده ای خرید کنید که معتبر باشد. گارانتی و خدمات پس از فروش در واقع نوعی ضمانت برای کالا می باشد که در صورت معیوب بودن دستگاه قابل تعمیر خواهد بود.

راهنمای خرید آبسردکن صنعتی و آبسردکن چند منظوره ای

در این مقاله سعی شد تا یک راهنمای خرید آبسردکن برای شما مخاطبان عزیز فراهم نماییم. در صورت قصد خرید آبسردکن با کیفیت ، پیشنهاد ما به شما خرید از اندیشه سبز می باشد. گروه اندیشه سبز یکی از قدیمی ترین و بزرگترین سازندگان تجهیزات برودتی در داخل کشور است. این گروه بیش از 25 سال سابقه فعالیت در این عرصه دارد. از جمله تجهیزات بسیار با کیفیت اندیشه سبز می توان به انواع آبسردکن های صنعتی و چند منظوره ای اشاره کرد. آبسردکن های صنعتی اندیشه سبز در مدل های مختلف تک ، دو شیر و … و آبسردکن های ایستاده اندیشه سبز در انواع مدل های رومیزی، یخچال دار، کابینت دار، مخزن دار، فیلتر دار و بدون فیلتر عرضه میگردند. ساخت این محصولات بر اساس رعایت استاندارد های روز دنیا می باشد و از قطعات بسیار با کیفیت و با دوام تولید شده اند. تمامی این محصولات با 12 ماه ضمانت نامه معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش واقعی ارئه میگردند.

باز هم در صورت هر گونه سوال می توانید از امکان مشاوره رایگان متخصصان ما بهره ببرید. برای اینکار کافی است تا با شماره های درج شده زیر تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.