مقالات سرمایشی

آشنایی با کاربرد ها، ویژگی ها و نحوه کار دستگاه یخ خرد کن صنعتی

کاربرد دستگاه یخ خردکن - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

آشنایی با ویژگی ها و کاربردهای دستگاه یخ شکن صنعتی

دستگاه یخ خردکن یکی از دستگاه های پرکاربرد برای آسیاب نمودن و خردن کردن یخ های قالبی می باشد. با توجه به اینکه یخ های قالبی در ابعاد بزرگ و وزن های سنگین تولید می شوند، برای استفاده از آنها در مشاغل مختلف نیاز است که ابتدا آنها را خرد نمود. یخ خرده شده و بادامی شکل سطح تماس بیشتری با مواد پیدا میکند و در نتیجه می تواند به سرعت دمای مواد را کاهش دهد.

البته لازم به ذکر است که مدل خانگی یخ خردکن نیز در بازار موجود میباشد که این نوع دستگاه ها بیشتر برای تهیه نوشیدنی یخ در بهشت مورد استفاده قرار میگیرند. در این مقاله از وب سایت اندیشه سبز به کاربرد دستگاه یخ خردکن صنعتی پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

یخ خردکن صنعتی
یخ خردکن صنعتی
» امکان خرد کردن 5 تا 15 تن یخ در هر 24 ساعت
» برخورداری از تیغه های بسیار باکیفیت و مقاوم از جنس استیل ضد زنگ
» دارای موتور قدرتمند با برندهای مطرح و شناخته شده
قیمت : 35,000,000 تومان

آشنایی کلی با دستگاه یخ خردکن صنعتی

ماشین یخ خردکن صنعتی اصولا با بدنه استیل و یا گالوانیزه ساخته میشود. این نوع دستگاه ها دارای تیغه های خرد کننده و دینام الکتریکی می باشند. موتور دستگاه، نیروی مکانیکی لازم برای چرخش تیغه ها را فراهم نموده تا دستگاه بتواند یخ های قالبی را به تیکه های ریز و خرد شده تبدیل کند. در این نوع دستگاه ها از یک طرف یخ قالبی وارد دستگاه شده و از یک طرف، تیکه های یخی کوچک و پودری از آن خارج میشوند. لازم به ذکر است که طول یخ های قالبی که توسط کارخانه یخسازی تهیه میشوند، معمولا یک متر بوده و ضخامت آنها نیز بیش از 20 سانتی متر میباشد. همچنین وزن یخ قالبی ممکن است بیشتر از 25 کیلو گرم باشد، بنابراین خرد کردن یخ ها جهت استفاده در صنایع مختلف الزامی است.

موارد استفاده از ماشین یخ پوره کن صنعتی

موارد استفاده از ماشین یخ پوره کن صنعتی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

از آنجایی که قیمت یخ قالبی ارزان تر از یخ حبه ای و پولکی میباشد، بنابراین خرید عمده یخ قالبی و خرد کردن آنها با استفاده از دستگاه یخ شکن بسیار باصرفه تر خواهد بود. اما برای تولید یخ خوراکی بهتر است از دستگاه های یخساز حبه ای استفاده شود. از یخ خرد یا پودر شده در صنایع مختلفی استفاده می شود که در ادامه به آنها اشاره شده است :

بچینگ بتن

در صنعت عمران و ساختمان سازی از طریق دستگاه پچینگ پلانت، بتن آماده میشود. در زمان تولید بتن آماده به دلیل استفاده از مواد مختلف، گرما نیز ایجاد میشود که این گرما میتواند باعث افت کیفیت بتن و کاهش مقاومت آن شود. از این رو به هنگام تولید بتن آماده به داخل مخزن سیمان، یخ نیز اضافه میکنند. یخ مورد استفاده در بچینگ پلانت یا به صورت قالبی می باشد و یا اینکه از یخساز پولکی برای تولید یخ مورد نیاز استفاده میشود. برای کاهش دمای بتن از طریق یخ های قالبی لازم است که ابتدا این نوع یخ ها خرد شوند. زیرا هر چقدر یخ ریزتر و یا به شکل پوره ای باشد، سرعت خنک سازی آن نیز افزایش پیدا میکند. بنابراین دستگاه یخ خردکن یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت سیمان سازی می باشد.

کشتارگاه های عرضه گوشت دام و طیور

همان طور که می دانید در زمان ذبح دام و یا طیور، دمای لاشه بسیار گرم می باشد. گرم بودن دمای لاشه می تواند شرایط مناسب برای رشد میکروارگانیسم ها را فراهم کند که در نتیجه آن گوشت به سرعت فاسد میشود. در این شرایط لازم است که سریعا دمای لاشه را کاهش داد که استفاده از یخ پودری یکی از بهترین راهکارها میباشد. بنابراین توسط دستگاه یخ شکن صنعتی می توان در کشتارگاه های دام و یا طیور، یخ پودری تهیه کرده و از آن برای حفظ کیفیت و بهداشت گوشت استفاده نمود.

صنعت شیلات و فروشگاه های عرضه ماهی و میگو

گوشت ماهی، میگو و سایر آبزیان دریایی باید در دماهای پایین نگه داری شوند. در غیر اینصورت به سرعت فاسد شده و غیر قابل مصرف می شوند. به همین دلیل در صنعت شیلات و ایستگاه های فروش ماهی و محصولات دریایی از یخ استفاده زیادی میشود.

صنعت شیلات و فروشگاه های عرضه محصولات دریایی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

مخصوصا یخ پودری به دلیل جذب سریع گرما، بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. صاحبان این مشاغل جهت تهیه یخ پودری مورد نیاز می توانند از دستگاه های یخ خرد کن و یا یخساز پولکی استفاده کنند.

کارخانجات تولید و بسته بندی محصولات پروتئینی

از دستگاه یخ خردکن در صنایع تولید و بسته بندی فراورده های پروتئینی نیز استفاده میشود. زیرا یخ خرد به سرعت می تواند دمای مواد پروتئینی را کاهش دهد و به حفظ سلامت آنها کمک کند. بعنوان مثال در زمان تولید سوسیس و کالباس از یخ برای کاهش دمای این محصولات استفاده میشود. در غیر اینصورت این نوع فراورده های گوشتی به سرعت فاسد میشوند.

ویژگی های یخ شکن صنعتی مناسب و با کیفیت

در صورتی که قصد خرید یخ پودر کن صنعتی را داشته باشید، باید به چند نکته توجه فرمایید تا کالایی با کیفیت و استاندارد را خریداری نموده و برای چندین سال بدون مشکل از آن استفاده نمایید، موارد زیر مهم ترین آنها هستند : 

بدنه ضد زنگ

در صورتی که بدنه بیرونی یخ خرد کن از استیل یا ورق های گالوانیزه دارای رنگ پوششی پودری ساخته شده باشد، در برابر عوامل محیطی با دوام خواهد بود و بدون زنگ زدگی یا فرسودگی تا سالیان طولانی قادر به استفاده از دستگاه مورد نظر خواهید بود. همچنین بهتر است در ساخت قسمت های داخلی نیز از استیل استنلس استفاده شده باشد چرا که برخلاف سایر فلزات تغییری در طعم و رنگ یخ ایجاد نخواهد کرد و امکان استفاده از یخ در کشتارگاه ها و فروشگاه های عرضه گوشت فراهم خواهد کرد. 

جنس موتور خردکن

موتور به کار رفته باید کیفیت بالایی داشته باشد چرا که خراب شدن پی در پی موتور، خسارات مالی زیادی از جمله فاسد شدن محصولات و هزینه های تعمیر را برای شما به بار خواهد آورد. موتورهای برند الکتروژن یا موتوژن معمولا با کیفیت تر هستند و اندیشه سبز نیز در ساخت یخ خرد کن های خود از این موتور استفاده می کند. 

داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش

این امکان خیال شما را از بابت کیفیت محصول آسوده خواهد کرد، معمولا زمانی که یک محصول گارانتی دار را خریداری می کنیم، اولا از کیفیت محصول مطمئن می شویم، دوما به وجود یک گروه پشتیبان جهت تعمیر و سرویس دوباره محصول دلگرم می شویم.

به خصوص اگر گروه گارانتی کننده ، تولید کننده خود محصول باشد، این اطمینان خاطر بیشتر نیز می شود. مجموعه اندیشه سبز محصولات خود را با یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش به بازار ارائه می کند و حضور نماینده های معتبر کارخانه در استان های مختلف، امکان دسترسی راحت به خدمات گارانتی و سرویس را فراهم نموده است. 

مشاوره خرید دستگاه یخ شکن صنعتی

اندیشه سبز با سابقه درخشان 30 ساله خود همواره محصولاتی با کیفیت و درخور را به بازار ارائه نموده است. دستگاه یخ خرد کن صنعتی یکی از محصولات تولیدی این مجموعه بوده که تمام ویژگی های اشاره شده ی فوق را دارد، جهت دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان قبل از خرید می توانید با یکی از شماره های زیر تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.