قرقاول, مقالات جوجه کشی

راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی قرقاول

دستگاه جوجه کشی برای قرقاول -فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

کدام دستگاه جوجه کشی برای قرقاول مناسب تر است ؟

قرقاول از جمله پرندگانی است که هم به دلیل زیبایی و خواص مفید گوشت و تخم آن به منظور پرنده زینتی و گوشتی پرورش داده میشود. خواص مفید و طبی گوشت این پرنده باعث شده تا قیمت هر کیلو گوشت قرقاول ده برابر قیمت گوشت مرغ باشد. در حقیقت می توان گوشت این پرنده را یک نوع غذای گران قیمت تلقی نمود که فقط در برخی رستوران ها عرضه میشود.

تخم قرقاول (مخصوصا تخم نطفه دار آن) در بین تمامی ماکیان خانگی بیشترین قیمت را دارد. چند سالی است که پرورش قرقاول در کشورمان رونق خوبی پیدا کرده و کارآفرینان و پرورش دهندگان زیادی به خود جذب کرده است. مخصوصا کشورهای عربی که یکی از مصرف کنندگان اصلی گوشت قرقاول در منطقه می باشند، فرصت صادرات و کسب درامد بیشتر را برای پرورش دهندگان مهیا نموده اند. در زمینه پرورش قرقاول، تکثیر آنها یکی از مهمترین مراحلی است که هر پرورش دهنده باید به خوبی از پس آن براید.

دستگاه جوجه کشی 96 تایی
دستگاه جوجه کشی 96 تایی
» مناسب برای جوجه کشی از قرقاول
» برخورداری از قابلیت ستر و هچر همزمان
» قابلیت کارکرد با باتری 12 ولت
قیمت : 7,100,000 تومان

قرقاول ها نیز همانند بسیاری از پرندگان زینتی، غریزه مادری خوبی ندارند و کمتر کرچ میشوند. از این رو پرورش دهندگان برای موفقیت در این امر به سراغ ماشین جوجه کشی می روند تا بتوانند به صورت انبوه جوجه یک روزه قرقاول تولید کنند. در ادامه این نوشتار از سایت اندیشه سبز به نحوه جوجه کشی و انواع ماشین جوجه کشی قرقاول پرداخته ایم.

اصول جوجه کشی از قرقاول

جوجه کشی از هر پرنده ای نیازمند شرایط و فاکتورهای خاصی است که پرورش دهنده به دقت باید آنها را رعایت کند. مرحله اول شامل انتخاب تخم نطفه دار سالم و تازه می باشد.

اصول جوجه کشی از قرقاول - اندیشه سبز

در گله مولد باید نسبت نر به ماده (نسبت یک به سه) رعایت شده باشد تا تخم های نطفه دار از قدرت باروری بالایی برخوردار باشند. به هنگام انتخاب تخم نطفه دار به شکل و ظاهر آن و کیفیت پوسته دقت کنید. در حقیقت تخم نطفه دار نباید شکل نامتعارفی داشته باشد و پوسته آن بدون ترک مویی و یا شکستگی باشد.

دوره جوجه کشی قرقاول ها بسته به نژاد از 23 الی 28 روز متغیر می باشد. دما و رطوبت لازم در زمان ستر به ترتیب 36.6 و 65 می باشد. در ایام هچر نیز دمای باید 37.2 درجه و رطوبت به 80 درصد افزایش پیدا کند.

چه نوع دستگاهی برای جوجه کشی قرقاول مناسب است؟

در ابتدا باید متناسب با نیاز و بودجه خود، یک دستگاه با کیفیت انتخاب کنید. دستگاه جوجه کشی قرقاول برای سایر پرنده ها نیز کاربرد دارد و فقط مختص این پرنده نیست. اگر از نژادهای خاص، زینتی و گران قیمت قرقاول می خواهید جوجه کشی نمایید، باید دستگاه حرفه ای و خانگی این کار را انجام دهید. اما برای جوجه کشی قرقاول در ظرفیت های بالا باید از دستگاه جوجه کشی صنعتی استفاده کنید.

چه نوع دستگاهی برای جوجه کشی قرقاول مناسب است - اندیشه سبز

جوجه کشی از نژاد های قیمتی و زینتی قرقاول در ظرفیت های بالا توصیه نمی شود. برای همین اگر قصد پرورش و فروش  قرقاول های زینتی دارید، می بایست از دستگاه های جوجه کشی خانگی  و کم ظرفیت استفاده کنید. چرا که تخم نطفه دار نژاد های زینتی گران قیمت می باشد و جوجه کشی از آن ها در ظرفیت های بالا ریسک از دست دادن سرمایه دارد. در دستگاه های خانگی مخصوصا نوع حرفه ای آنها می توانید به دقت شرایط محیطی لازم برای رشد و نموی تخم های نطفه دار را فراهم کنید.

اما اگر قصد پرورش  قرقاول گوشتی دارید و می خواهید با فروش گوشت قرقاول کسب درآمد کنید، علاوه بر دستگاه خانگی می توانید از دستگاه جوجه کشی صنعتی نیز بهره ببرید. در این صورت شما قادر به تولید انبوه قرقاول گوشتی خواهد بود.

بهترین نژاد قرقاول برای جوجه کشی کدامند؟

برای افراد تازه وارد بهترین نژادها برای پرورش و جوجه کشی قرقاول نژادهایی مثل قرقاول آمریکایی ، طوقی ، سبز و نژاد سفید هلندی می باشند. زیرا این نوع نژادها زود به سن بلوغ رسیده و مقاومت بیشتری در برابر بیماری دارند.

دستگاه جوجه کشی خانگی قرقاول

ماشین جوجه کشی خانگی در انواع و ظرفیت های مختلف تولید می شوند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. حمل این نوع دستگاه ها بسیار راحت بوده و می توان  از آن ها در محیط های کوچک همچون منزل، آپارتمان پارکینگ و … استفاده کرد. در این قسمت چند نمونه از بهترین ماشین جوجه کشی خانگی قرقاول را به همراه مزایای آن ها برای شما شرح خواهیم داد.

اگر بودجه بسیار پایینی برای خرید دستگاه جوجه کشی قرقاول در نظر گرفته اید و در عین حال میخواهید یک دستگاه با کیفیت انتخاب کنید، ایزی باتور ۵ یکی از کاندیداهای شما خواهد بود.  این دستگاه بسیار ارزان قیمت بوده و در عین حال از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

ایزی باتور ۵ ظرفیت ۳۰ عدد تخم نطفه دار قرقاول دارد. یکی از مهمترین نقاط مثبت این دستگاه سیستم چرخشی 360 درجه ای و سنسور سوئیسی آن می باشد. همچنین این دستگاه بسیار سبک و مقاوم طراحی شده و برای سالیان زیادی میتوانید از آن استفاده کنید.

اما اگر به دنبال یک دستگاه حرفه ای و اتوماتیک هستید به شما دستگاه ایزی باتور 3، 4 و 6 را پیشنهاد میکنم. در این دستگاه ها علاوه بر سنسور sht سوئیس از سنسور محیطی نیز برای کنترل دمای اتاق جوجه کشی استفاده شده است.

همچنین در این دستگاه ها از پمپ اتوماتیک برای رطوبت رسانی استفاده میشود. بنابراین نیازی به چک کردن مداوم آب داخل دستگاه نخواهید داشت و عملیات به صورت اتوماتیک در آن صورت میگیرد.

دستگاه جوجه کشی مخصوص قرقاول - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

ایزی باتور 6 نیز ظرفیت 30 عدد تخم نطفه دار قرقاول دارد و ساختار آن شبیه به ایزی باتور 5 می باشد. اما ایزی باتور 3 و 4 ساختار متفاوت تری نسبت به این دو دستگاه دارند. ایزی باتور 3 ظرفیت 40 عدد و ایزی باتور 4 ظرفیت 80 عدد تخم قرقاول دارد. فراموش نکنید که از این دستگاه ها برای هر نوع پرنده ای دیگر میتوانید استفاده کنید. همچنین دستگاه ایزی باتور 4 قابلیت ستر هچر همزمان دارد. بدین معنی که می توانید به صورت تدریجی به داخل این دستگاه تخم نطفه دار اضافه کنید.

علاوه بر این دستگاه ها می توانید از دستگاه ایزی باتور 1 با ظرفیت 48 تایی و یا ایزی باتور 2 با ظرفیت 96 تایی استفاده کنید. مهمترین مزیت این دستگاه ها نسبت به دیگر محصولات ولتاژ برق مصرفی آنها می باشد. زیرا برق مصرفی این دستگاه ها 12 ولت می باشد. بنابراین با استفاده از برق جا فندکی خودرو و یا برق باتری ماشین و موتور سیکلت به راحتی می توانید دستگاه را راه اندازی کنید.

همچنین این دستگاه برای هفت پرنده پرکاربرد دیگر نیز سیستم انتخاب پرنده دارد. بدین معنی که با انتخاب نوع پرنده، دما و رطوبت در زمان ستر و هچر به صورت خودکار از طرف دستگاه تنظیم شده و در صورت نیاز تغییرات لازم اعمال میشوند. در هر صورت انتخاب را بر عهده شما میگذاریم تا متناسب با نیاز خود بهترین دستگاه را انتخاب کنید.

برای آشنایی با نحوه جوجه کشی از این پرنده مقالات بخش جوجه کشی قرقاول را مطالعه کنید.

دستگاه جوجه کشی صنعتی قرقاول

برای جوجه کشی از قرقاول در ظرفیت های بالا و تولید انبوه جوجه یک روزه می بایست سراغ دستگاه های نیمه صنعتی و یا صنعتی بروید. زیرا ساختار این نوع دستگاه ها برای جوجه کشی در مقیاس های بالا طراحی شده است. ظرفیت این نوع دستگاه ها نیز متغیر بوده و می توانید بسته به نیاز خود یکی از این دستگاه ها را انتخاب کنید. کم ظرفیت ترین این دستگاه ظرفیت 192 عدد تخم نطفه دار قرقاول و بزرگترین آن نیز ظرفیت بالای 3000 دارد.

از این دستگاه ها نیز می تواند بدون نیاز به خرید شانه، از پرنده های متعدد جوجه کشی کنید. یکی از مهمترین مزیت این نوع دستگاه ها قابلیت اطمینان بالای تنظیم دما و رطوبت در آنها می باشد. چرا که در این دستگاه ها از سه سنسور مجزا استفاده شده است. سنسور اصلی این دستگاه ها از نوع sht سوئیس بوده که علاوه بر دقت بالا شما را از کالیبراسیون دوره ای بی نیاز میکند.

همچنین در داخل این دستگاه ها یک سنسور یدکی نیز بکار رفته است. لذا اگر در وسط جوجه کشی حتی سنسور اصلی دستگاه از کار بیافتد، باز هم دما و رطوبت داخل دستگاه توسط سنسور یدکی تنظیم خواهند شد . بدین ترتیب شما با خیال راحت تر قادر خواهید بود تعداد بسیار بالایی تخم نطفه دار قرقاول به دستگاه بسپارید. توجه داشته باشید که برق مصرفی تمامی این دستگاه های صنعتی برق 220 ولت تک فاز می باشد.

خرید ماشین جوجه کشی قرقاول

در این مقاله انواع دستگاه جوجه کشی اتوماتیک خانگی و صنعتی برای جوجه آوری از تخم نطفه دار قرقاول را معرفی نمودیم. شما می توانید با مراجعه به صفحه دستگاه جوجه کشی با توجه به ظرفیت مد نظر و بودجه ای که برای خرید به آن اختصاص داده اید، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دستگاه های جوجه کشی ساخت اندیشه سبز نزدیک به 30 سال است که از طرف افراد فعال در حوزه پرورش طیور انتخاب و مورد استفاده قرار میگیرد. شما نیز برای دستیابی به راندمان های بالا در جوجه کشی می توانید از محصولات اندیشه سبز بهره ببرید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره با شماره های بخش تماس با ما ارتباط برقرار نمایید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

1 دیدگاه در “راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی قرقاول

  1. ناشناس گفت:

    سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.