مقالات جوجه کشی, مقالات عرقیات گیاهی, مقالات لبنیاتی

ایجاد کسب و کار با سرمایه کم و درآمد بالا + ویدیو

ایجاد کسب و کار با سرمایه کم و درآمد بالا + ویدیو - اندیشه سبز

امروزه به دلیل افزایش نرخ بیکاری، کاهش مشاغل دولتی و استخدامی، بیشتر افراد در صدد اند تا با سرمایه اندک یک کسب و کار با ریسک پایین و درآمد بالا ایجاد کنند.

اما در اولین قدم این سوالات که کدام شغل نیاز به سرمایه کم دارد؟ چگونه میتوانم کسب و کاری را راه اندازی نمایم؟ چه تجارتی ریسک کمی دارد؟ ذهن هر فرد را به خود مشغول می کند.

در این مقاله 4 شغل که نیاز به سرمایه کمی دارند و در عین پر درآمد بوده و ریسک کمتری نیز دارند، خدمت شما عزیزان معرفی خواهد شد. پس اگر شما هم به دنبال کسب و کاری برای خود هستید این مقاله را از دست ندهید.

راه اندازی کسب و کارها با سرمایه کم

تولید عرق انواع گیاهانی دارویی و گلاب، خشک کردن انواع میوه و تولید آجیل آنها، لبنیاتی و تولید کره،دوغ و خامه، پرورش پرندگان زینتی و طیور بومی از جمله مشاغلی هستن که به سرمایه کم نیاز دارند.

لازم به ذکر است که انتخاب نوع کسب و کار رابطه مستقیمی با شرایط محل شروع تولید یا پرورش و علاقه شما دارد که در ادامه  به صورت مختصر شغل های یاد شده شرح داده خواهند شد.

راه اندازی کارگاه تولید عرقیجات گیاهی

یکی از شغل هایی که نیاز به سرمایه کم دارد تولید عرقیات گیاهی و فروش آن ها می باشد. شما می توانید با خرید دستگاه عرق گیر خانگی که در ظرفیت های 10 تا 150 لیتری وجود دارد و مقداری گیاه و یا گل ( گیاهان دارویی و یا گل محمدی ) اقدام به تولید عرقیات همچون نعناع، بیدمشک، بادرنجبویه، گلاب و … نماید.

راه اندازی کارگاه تولید عرقیجات گیاهی - اندیشه سبز

به دلیل این که هم دستگاه تقطیر و هم گیاهان که تهیه می کنید، قیمت پایینی دارند. در نتیجه ریسک سرمایه گذاری کمتری نیز مورد توجه شما خواهد شد.

لازم است بدانید به دلیل اینکه عرقیات گیاهی جز کالاهای پر مصرف ایرانیان می باشد راه اندازی این شغل ریسک بسیار پایینی دارد.

دستگاه عرق گیر خانگی 50 لیتری
دستگاه عرق گیر خانگی 50 لیتری
» دستگاه عرق و گلاب گیر به همراه خنک کننده برقی
» قابلیت عرق گیری از تمام گیاهان دارویی
» تولید گلاب با بالاترین خلوص
قیمت : 6,000,000 تومان7,000,000 تومان

عرقیات پرمصرف و محبوب

عرق نعناعگلاببادرنجبویه
اسطوخودوسرازیانهبابونه
کاسنیآویشنبهار نارنج
بیدمشکپونهخار شتر

مشتریان عرقیات گیاهی چه کسانی هستند؟

عمده مشتریان این محصول مغازه های داروئی گیاهی، لوازم قنادی، فروشگاه ها، هایپر مارکت ها، همسایه ها و … میباشند.

تولید انواع میوه خشک با دستگاه خشک کن و یا سنتی

تولید انواع میوه خشک با دستگاه خشک کن و یا سنتی - اندیشه سبز

همان طور که میدانید خشک کردن میوه از زمان های قدیم در بین ما ایرانی ها رواج داشته است. میوه هایی مانند سیب، آلبالو، زردآلو از آن دسته میوه های هستند که شما می توانید به حالت سنتی و مدرن خشک کنید. هر دوی روش های یاد شده سود ده می باشند اما چند مشکل در روش خشک کردن میوه به روش سنتی وجود دارد که عبارتند از:

  • تغییر رنگ، عطر و طعم
  • صرف زمان طولانی برای خشک شدن
  • قرار گرفتن در معرض آلودگی و گرد و غبار
  • ماندگاری کمتر به دلیل بهداشتی نبودن روش خشک کردن

اما تولید میوه خشک با دستگاه خشک کن میوه مزیت های همچون سرعت بالا در خشک کردن، عدم آلودگی میوه های خشک، ماندگاری بالا نسبت به روش سنتی و عدم تغییر رنگ و طعم را دارد.

برای شروع این شغل در ابتدا باید یک دستگاه خشک کن میوه که در ظرفیت های 12، 24 و 48 کشویی می باشد تهیه کنید. بعد از آن میوه مورد نظر خود را با توجه به زمانی که می خواهید در بازار به فروش برسانید انتخاب نماید.

بهتر است بدانید، میوه ها پس از گذر از فصل کاشت و برداشت با قیمت بالاتری خرید و فروش می شوند به همین دلیل شما می توانید با خرید و خشک کردن آنها و سپس انبار کردن محصول خود و فروش میوه های خشک در سایر فصول درآمد بالایی کسب نمایید.

با استفاده از این دستگاه ها شما قادر خواهید بود که علاوه بر سرعت بالا در خشک کردن میوه ها، چیپس میوه با رنگ، طعم بهتر و با کیفیت تری داشته باشید که به روش کاملا بهداشتی تهیه شده اند.

میوه خشک کن 20 سینی پرو
میوه خشک کن 20 سینی پرو
» بدنه بیرونی از جنس گالوانیزه رنگ کوره ای
» فن 25 در 25 دمنده با سرعت 2800 دور در دقیقه
» تایمر دقیقه ای و ساعتی برای خاموش کردن اتوماتیک سیستم
قیمت : 28,500,000 تومان

میوه های خشک پرفروش و محبوب

سیب زردآلبالوزردآلو
توت فرنگیپرتقالموز
انبهآناناسهلو
خرمالوگلابیکیوی و …

مشتریان چیپس میوه ( میوه خشک ) چه کسانی هستند؟

اگر دقت کرده باشید این محصولات بیشتر در آجیل فروشی، شیرینی فروشی، فروشگاه های خواروبار یافت می شوند. اما اگر شما قصد دارید در فروشگاه ها و هایپر مارکت ها نیز محصولات خود را عرضه کنید حتما باید در بسته بندی های 50 تا 250 گرمی تولید کنید.

تولید کره و خامه و سایر لبنیات محلی

تولید کره و خامه و سایر لبنیات محلی - اندیشه سبز

معمولا کم ریسک ترین کسب و کارها مشاغلی هستند که رابطه مستقیمی با مواد غذایی دارند. کره و خامه نیز از محصولاتی هستند که مصرف بالایی دارند. به همین منظور یکی از راه های کسب درآمد، راه اندازی کارگاه تولید کره و خامه است که میتوان با سرمایه کم شروع به این کار کرد.

تولید کره با دستگاه کره گیر

برای تولید کره تنها کافی است که یک دستگاه کره گیری که در ظرفیت های 5 تا 100 لیتری موجود می باشد، تهیه نماید. این دستگاه ها در دو نوع بالا زن و پایین زن به بازار عرضه می شود.

بعد از خرید دستگاه کره گیر شما میتوانید با استفاده از ماست پرچرب کره خود را تولید کنید. لازم به ذکر است که همراه کره که تهیه می کنید دوغ نیز تولید می شود و از طریق آن نیز می توانید کسب درآمد کنید.

دستگاه کره گیر 5 لیتری خانگی
دستگاه کره گیر 5 لیتری خانگی
» ظرفیت مخزن 5 لیتر
» همزن الومینیوم با امکان جداسازی و شستشو
» موتور درجه یک با توان چرخش 1200 دور در دقیقه
قیمت : 1,220,000 تومان1,750,000 تومان

تولید خامه با دستگاه خامه گیر

برای تولید خامه نیز یک دستگاه خامه گیر که در گنجایش های 60 الی 400 لیتری موجود می باشد می توانید تهیه کنید. این دستگاه ها در مدل های مختلف مانند دستی، برقی و صنعتی تولید می شوند.

برای استفاده از دستگاه تنها کافی است شیر را داخل مخزن خامه گیر ریخته و اقدام به تولید خامه با کیفیت و بهداشتی کنید.

خامه گیر 140 لیتری 
خامه گیر 140 لیتری 
» مخزن تمام استیل
» برق تک فاز 220 ولت
» قابلیت استخراج خامه در کمترین زمان
قیمت : 20,000,000 تومان

مشتریان کره، دوغ و خامه چه افرادی هستند؟

کره و خامه محصولی است که می توان در همه مکان هایی که با مواد غذایی سروکار دارند به فروش رساند. اما عمده مشتریان این محصولات فروشگاه ها، لبنیاتی ها، سوپر مارکت ها، هتل ها، غذاخوری ها و … می باشد.

پرورش پرندگان زینتی و اهلی

پرورش پرندگان و طیور اهلی یکی دیگر از مشاغلی است که در ابتدای کار نیاز به سرمایه اندک دارد و در عین حال سود بیشتری را نیز نصیب شما خواهد کرد.

برای شروع این کار شما به یک دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار پرنده مورد نظر نیاز دارید.

پرورش پرندگان زینتی شغلی لذت بخش و پردرآمد

این کسب و کار یکی از پرسود ترین شغل ها در حوزه پرورش می باشد که در کنار کسب درآمد یک نوع تفریح نیز محسوب می شود. برای شروع جوجه کشی پرندگان زینتی شما می توانید از دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی استفاده کنید.

محبوب ترین پرندگان زینتی

کاسکوعروس هلندیقناری
مرغ عشقمرغ میناو دیگر طوطی سانان

پرورش طیور بومی و اهلی

با پرورش طیور شما می توانید از فروش جوجه، نیمچه، مرغ مولد، گوشت و بعد ها با فروش تخم نطفه دار کسب درآمد کنید. به دلیل این که گوشت و تخم مرغ در سبد کالایی همه ما وجود دارد به همین منظور کسب و کاری کاملا کم ریسک و پر درآمد می باشد.

برای شروع این کار شما می توانید از دستگاه ها جوجه کشی ارزان 12 تایی و یا دستگاه جوجه کشی کوچک 48 تایی استفاده کنید.

طیور قابل جوجه کشی

مرغ خانگیبوقلمونبلدرچین
اردکغازقرقاول
به این نکته توجه داشته باشید که تمامی محصولات کسب و کار های یاد شده این قابلیت را دارند که به صورت اینترنتی نیز به فروش برسند. این را به یاد داشته باشید که همیشه محصولات ارگانیک خواهان بیشتری نسبت به محصولات غیر ارگانیک دارند.

خلاصه ای از آنچه که گفته شد

امروزه مشاغل خانگی و کسب و کار هایی که نیاز به سرمایه اولیه کمی دارند، رونق بیشتری نسبت به دیگر مشاغل پیدا کرده است. چند نمونه  از این مشاغل عبارتند از:

عرقگیری از گیاهان دارویی و گل ها

تولید چیپس میوه

تولید کره، دوغ و خامه و سایر محصولات لبنی محلی

جوجه کشی از پرندگان زینتی و طیور اهلی

تمامی کسب و کار های یاد شده قابلیت راه اندازی در خانه را داشته و نیازی به مکانی گسترده با تجهیزات گران قیمت ندارند.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.