مقالات گرمایشی

هیتر گلخانه ای کوچک

هیتر گلخانه کوچک

انواع هیتر گلخانه ای کوچک | بخاری های گازی ، گازوئیلی و برقی گلخانه

تأمین گرما در سالن های گلخانه ای امری مهم و ضروری می باشد. زیرا گیاهان در برابر دماهای سرد و پایین ، مخصوصا در فصل های سرد ، بسیار آسیب پذیر می باشند. از طرفی از هر وسیله گرماساز نمی توان در گلخانه ها استفاده نمود. زیرا هر نوع گاز سمی و آلاینده خطرناک، باعث پژمرده شدن محصولات خواهد شد. در این نوشتار ابتدا ما بهترین نوع سیستم گرمایشی و هیتر گلخانه را به شما معرفی خواهیم نمود. در ادامه نیز دو نمونه از این هیتر گلخانه ای کوچک را به همراه امکانات آنها توضیح داده ایم. توصیه میشود مطالب این مقاله را به دقت و تا انتها دنبال بفرمایید.

هیتر گرمایشی New Ajax
هیتر گرمایشی New Ajax
» بهترین هیتر برای تامین گرمای مورد نیاز گلخانه های کوچک
» امکان تولید گرمای پاک و بدون الاینده و عدم آسیب به گیاهان
» برخورداری از بدنه ی مقاوم در برابر حرارت و رطوبت
قیمت : 21,000,000 تومان

انواع هیتر گلخانه

از مناسب ترین هیترها گرمایشی مخصوص گلخانه می توان به بخاری های آتش درون و کوره هوای گرم اشاره کرد. این بخاری ها در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی ، راندمان بالا و مصرف سوخت پایین داشته و گرمای بسیار پاکی ایجاد می کنند. هیترهای آتش درون، توانایی کارکرد با انواع سوخت گازی و گازوئیلی را دارند. همچنین این هیترها در طرح های دوگانه سوز نیز تولید میشوند.

معرفی انواع هیتر گلخانه - اندیشه سبز

هیترهای آتش درون مجهز به دودکش می باشند. حرارت ناشی از سوخت در این هیترها از چندین لوله فولادی عبور داده میشود. فن در این هیترها نیز با مکش هوای سرد و عبور آن از بین این لوله ها ، باعث گرم شدن آن میشود. دود ناشی از سوخت نیز توسط دودکش به بیرون منتقل می گردد. از این رو گرمای این هیترها بسیار پاک و مناسب برای رشد گیاهان میباشد.

هیتر گلخانه ای کوچک New Ajax

این هیتر که بر اساس هیترهای طرح اسپانیایی ساخته شده است، برای گلخانه های کوچک بسیار مناسب می باشد. بدنه این هیتر از جنس گالوانیزه ضخیم به همراه عایق پشم سنگ است. این بدنه به دلیل پوشش رنگ کوره ای و لیزری ، ضد خش و ضربه نیز می باشد.

هیتر New Ajax توانایی بالایی در تولید گرما از خود به جای میگذارد. این هیتر با انواع سوخت های گازوئیلی و گازسوز میتواند کار کند. البته این بخاری دوگانه سوز نیز می باشد. مصرف سوخت این بخاری گلخانه ای به دلیل پمپ اروپایی و مشعل بسیار با کیفیت ایران رادیاتور بسیار پایین است

هیتر گلخانه ای کوچک New Ajax - اندیشه سبز

. هیتر گلخانه ای کوچک نیو آژاکس از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این هیتر دارای چندین فیوز کم آمپر و ترمینال RTP بوده که از آسیب دیدن قطعات دستگاه در برابر ولتاژهای زیاد و یا پایین جلوگیری میکنند. برای جلوگیری از خطر انفجار محفظه و یا احتمال آتش سوزی ، هیتر New Ajax دارای چندین ترموستات و سوپاپ اطمینان می باشد.

با افزایش دمای هیتر، ترموستات باعث خاموش شدن آن میشود. همچنین در صورت عمل نکردن این لایه ها ، گرمای اضافی محفظه از طریق سوپاپ اطمینان خارج میشود تا خطری سلامت دستگاه را تهدید نکند. گرماساز نیو آژاکس یک هیتر گلخانه ای کوچک بسیار کارساز می باشد که در حین ایجاد راندمان بالا، مصرف سوخت بهینه ای نیز دارد.

کوره این هیتر از جنس استیل استنلس نسوز می باشد. این کوره مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت زیاد دارد. از طرفی هیتر New Ajax مجهز به فن 74*74 دمنده می باشد.

این فن قدرت بالایی در مکش و پرتاب گرما دارد. این هیتر گلخانه در هر ساعت قادر به تولید 50 هزار کیلو کالری گرما می باشد. فن این هیتر نیز قدرت هوادهی معادل 6500 متر مکعب در هر ساعت دارد. راندمان تولید گرما در این هیتر بین 85 الی 90 درصد می باشد. این هیتر عملکرد تمام اتوماتیک دارد و از طریق ترموستات آن می توان دمای گلخانه مد نظر را به صورت خودکار تنظیم نمود.

هیتر برقی گلخانه ای

در گلخانه های کوچک که دسترسی به سوخت هایی همچون گاز و گازوئیل در آنجا ممکن نمی باشد، می توان گرمای مورد نیاز گلخانه را با استفاده از هیتر برقی تأمین نمود. هیتر برقی نیز گرمای بسیار پاک و بدون دود ایجاد می نماید.
این هیتر دارای المنت و فن می باشد. فن هوای سرد را از بین المنت داغ شده عبور می دهد. هوای سرد با برخورد به بدنه المنت ها گرم شده و دوباره به صورت هوای گرم در محیط تزریق میشود. این بخاری ها نیز از جمله هیتر گلخانه ای کوچک بوده و راندمان ایده آلی در تولید گرما از خود به جای میگذارند.

هیتر برقی گلخانه کوچک

هیتر برقی گلخانه کوچک - اندیشه سبز

در صورتیکه در محل گلخانه شما سوخت های گازی و یا گازوئیلی در دسترس نباشند ، می توانید گرمای گلخانه خود را از طریق هیتر برقی فن دار نیز تأمین کنید.

از آنجایی که شبکه برق به صورت پیش فرض در بیشتر مناطق موجود است، بدون هیچ دغدغه ای می توان از این هیتر برای گرمایش گلخانه استفاده نمود.

این هیتر نیز راندمان بالایی در ایجاد گرمای پاک از خود نمایش می دهد. هیتر برقی فن دار ، با برق تک فاز شهری کار میکند و مجهز به ترموستات نیز می باشد.

بدین ترتیب از هدر رفت انرژی در این هیتر جلوگیری شده است. همچنین ترموستات باعث عملکرد خودکار این هیتر میشود و کاربر با تنظیم آن میتواند دمای گلخانه را در یک دمای مشخص گرم نگه دارد.

قیمت هیتر گلخانه ای کوچک چقدر است؟ 

بسته به مدل مورد نیاز ، مساحت گلخانه و نوع سوخت مورد نیاز قیمت هیتر گلخانه ای متفاوت می باشد .

آیا امکان استفاده از هیتر برقی در گلخانه وجود دارد؟ 

بله ، هیتر برقی فن دار نمونه ای از هیترهای گلخانه ای کوچک می باشد که با استفاده از برق انرژی لازم برای گرمایش گلخانه را بر عهده می گیرد.

آیا استفاده از بخاری در گلخانه موجب آسیب به گیاهان میشود؟

بخاری گلخانه مورد استفاده نباید آلاینده های موجود را در فضای گلخانه آزاد کند و باید به گونه ای همچون استفاده از دودکش ، آلاینده ها را به خارج از محیط منتقل کند تا آسیبی به گیاهان وارد نشود.

سخن پایانی

همان طور که ذکر شد، تأمین گرمای مطلوب و پاک برای رشد گیاهان در گلخانه ها بسیار مهم می باشد. در این نوشتار ما به شما دو نوع هیتر گرمایشی معرفی کردیم که برای گرمایش گلخانه کوچک بسیار مناسب می باشند.

دقت داشته باشید که استفاده از هیتر برقی در گلخانه های کوچک به لحاظ اقتصادی به صرفه تر از گلخانه های بزرگ می باشد. برای گرمایش گلخانه های بزرگ توصیه میشود از هیترهای آتش درون با ظرفیت تولید گرمای بیشتر استفاده شود.

در صورت نیاز به مشاروه در زمینه خرید هیتر گلخانه ای کوچک می توانید با شماره های زیر ارتباط برقرار نموده و راهنمایی های مربوطه را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.