مقالات گرمایشی

راهنمای خرید جت هیتر گازی برای مرغداری

راهنمای خرید جت هیتر گازی برای مرغداری - اندیشه سبز

کدام جت هیتر گازی برای مرغداری شما مناسب است؟

تأمین گرما در مرغداری ها و سالن های پرورش طیور از اهمیت بسیار بالایی برخودار میباشد. مخصوصا پرندگانی مثل مرغ، بلدرچین و بوقلمون نسبت به هوای سرد مقاومت کمتری دارند. جت هیتر یکی از اصلی ترین تجهیزات گرمایشی است که در مرغداری ها استفاده میشود. چراکه این هیتر راندمان حرارتی بسیار بالایی داشته و میتواند سالن های وسیع را بصورت یکنواخت گرم نگه دارد.

استفاده از جت هیتر گازسوز در مرغداری ها رایج تر می باشد چون نسبت به نوع گازوئیلی آلاینده های کمتری در هوا منتشر میکند. از طرفی مصرف انرژی در جت هیترهای گازی کمتر از نوع گازوئیلی است. همچنین نصب هیترجت گازی راحت تر از نوع گازوئیلی بوده و بدون محدودیت در هر نقطه ای از سالن بدون اشغال فضای مفید و یا اختلال در خط آبخوری و دانخوری میتوان آن را نصب کرد. به همین دلیل در مرغداری هایی که دسترسی به گاز دارند، توصیه میشود که حتما با خرید هیتر گازی، گرمایش مورد نیاز سالن را تأمین کنند. در این مقاله از اندیشه سبز میخواهیم به شما کمک کنیم تا با توجه به بودجه و فضای داخل سالن مرغداری خود بتوانید یک جت هیتر گازسوز مناسب انتخاب کنید.

جت هیتر دودکش دار 110 هزار کیلوکالری
جت هیتر دودکش دار 110 هزار کیلوکالری
» مناسب برای تولید هوای پاک و بدون الایندگی در مرغداری
» مجهز به ترموستات محیطی برای کنترل دمای سالن
» دارای کوره ی ساخته شده از استیل ضدزنگ و مقاوم در برابر حرارت
قیمت : 43,000,000 تومان50,000,000 تومان

 انواع جت هیتر گازی

جت هیترهای گازی با توجه به ظرفیت حرارتی، جنس بدنه و نوع دودکش دسته بندی میشوند. بخاری موشکی دودکش دار در مرغداری ها کاربرد ندارد چون راندمان حرارتی این هیتر متناسب با نیاز مرغداری ها و نیست و باعث افزایش هزینه سوخت میشود. لذا از این نوع جت هیترها نباید در مرغداری ها استفاده شود. فقط جت هیترهایی که بدون دودکش هستند، برای گرمایش مرغداری مقرون به صرفه هستند. 3 مدل هیتری که در ادامه معرفی نموده ایم پرکاربردترین آنها در صنعت مرغداری میباشند.

برای سالن مرغداری خود با توجه به متراژ سالن و ظرفیت حرارتی جت هیترها میتوانید از یک یا چندتا از جت هیترهای زیر استفاده کنید:

پرقدرت ترین جت هیتر گازسوز

قویترین جت هیتر گازی مدل 110 هزار کیلوکالری آن می باشد که فضای قابل پوشش آن 800 الی 1200 مترمکعب است. لذا در مرغداری های بزرگ میتوان به ازای هر 800 الی 1200 مترمکعب از فضای سالن، یک عدد جت هیتر گازی 100 هزار  به کار گرفت. در سالن های وسیع تر میتوان از چندین عدد جت هیتر 110 هزار استفاده کرد.

قویترین جت هیتر گازسوز - اندیشه سبز

مصرف سوخت گاز در این هیتر بین 8 الی 12 مترمکعب در ساعت متغیر می باشد، ولی به طور متوسط این جت هیتر گازسوز مرغداری در هر ساعت 10 مترمکعب گاز مصرف میکند.

امکان خرید این جت هیتر با دو نوع بدنه وجود دارد. بدنه گالوانیزه با پوشش رنگ استاتیک ارزان تر از بدنه استیل می باشد.

جت هیتر 90 هزار کیلو کالری

فضای قابل پوشش این بخاری مرغداری 700 الی 1000 مترمکعب می باشد. بنابراین در مرغداری ها حداکثر به ازای هر 1000 مترمکعب از فضای سالن میتوان یک عدد جت هیتر 90 هزار نصب کرد. جت هیتر 90 هزار فقط بصورت گازسوز قابل عرضه بوده و نوع دوگانه سوز ندارد. همچنین بدنه این جت هیتر از گالوانیزه با روکش رنگ استاتیک می باشد.

جت هیتر 90 هزار - اندیشه سبز

مصرف سوخت هیتر 90 هزار نیز 8 الی 12 مترمکعب گاز شهری در ساعت میباشد. این هیتر با برق تک فاز کار میکند. برای مشاهده جزئیات کامل جت هیتر 90 هزار کلیک کنید:

جت هیتر 50 هزار

در سالن های پرورش طیور که فضای کوچکی دارند به ازای هر 450 الی 650 مترمکعب از فضای آن سالن، یک عدد جت هیتر 50 هزار نیاز خواهد بود. این جت هیتر در دو نوع بدنه موجود بوده که بدنه استیل آن گران قیمت تر از نوع گالوانیزه پوششی میباشد.

جت هیتر گازی 50 هزار مصرف سوخت پایینی دارد. این دستگاه در هر ساعت از شبانه روز 5 الی 7 مترمکعب گاز مصرف میکند. برق مصرفی این هیتر نیز 220 ولت تک فاز می باشد.

توجه به ایمنی دستگاه در هنگام خرید

در زمان استفاده از جت هیتر در مرغداری ها موارد زیادی پیش می آید که اگر دستگاه ایمن نباشد، حادثه دور از انتظار نخواهد بود. بعنوان مثال ممکن است مشکلاتی نظیر خاموش شدن شعله دستگاه، نوسانات برقی یا افت فشار گاز در زمان روشن بودن جت هیتر پیش آید. مسلما اگر این پیش بینی ها در طراحی دستگاه در نظر نگرفته باشند، خطراتی مثل خفگی یا انفجار و آتش سوزی، سالن مرغداری شما را تهدید خواهد کرد.

بنابراین در زمان خرید جت هیتر گازی مرغداری توجه به طراحی ساخت آن و ایمنی دستگاه نیز بسیار مهم می باشد. اندیشه سبز با مجهز کردن جت هیترهای مرغداری به سنسور، میکروسوئیچ  و لایه های ایمنی از وقوع خطرات در این دستگاه ها جلوگیری کرده است. ناگفته نماند که جت هیترهای ساخت اندیشه سبز امکان کنترل اتوماتیک دمای سالن مرغداری را به کمک نصب ترموستات بر روی دستگاه دارند.

توجه به ایمنی دستگاه در هنگام خرید - اندیشه سبز

این جت هیترها بصورت کاملا استاندارد طراحی شده اند. مجموعه احتراق و سوخت رسانی دستگاه به شکل مهندسی شده و دقیق طراحی شده تا کمترین میزان آلاینده ها از این دستگاه در هوا منتشر شود. بد نیست بدانید که مجموعه احتراق در جت هیتر اگر به خوبی کار نکند، علاوه بر مصرف بیش از حد سوخت، به دلیل احتراق ناقص، آلاینده های زیادی در سالن منتشر میکند. نتیجه این امر نیز قرار گرفتن جوجه ها و مرغ ها در معرض استرس های تنفسی میباشد. استرس تنفسی نیز به نوبه خود راه را برای بیماری های تنفسی و عفونی و مشکلاتی مثل تأخیر در رشد باز میکند.

جمع بندی

در زمان خرید جت هیتر گازی برای مرغداری نکات مختلفی باید بررسی شوند. جنس بدنه، ظرفیت حرارتی دستگاه، ایمنی و نحوه طراحی آن از نکات مهم می باشند. همچنین بهتر است که دستگاه مد نظر شما از خدمات پس از فروش مناسبی هم برخوردار باشد. ما در این مقاله از بلاگ اندیشه سبز تمامی این نکات ضروی را به شما گفتیم. همچنین یک راهنمای خرید هم برای شما ارائه دادیم تا با توجه به فضای سالن خود بتواند متناسب ترین جت هیتر را انتخاب کنید. باز هم اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری داشتید با کارشناسان فروش در بخش تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.