مقالات سرمایشی

راهنمای انتخاب و خرید بهترین دستگاه یخ خرد کن صنعتی

بهترین یخ خرد کن صنعتی چه ویژگی هایی دارد؟ - اندیشه سبز

بهترین یخ خرد کن صنعتی چه ویژگی هایی دارد؟

یخ خرد کن جزو دستگاه های بسیار کاربردی در صنایع مختلفی همچون بتن سازی، فروش ماهی و میگو، مرغ فروشی، کشتارگاه و سایر صنایع نیازمند به یخ می باشد. با توجه به قیمت بالای دستگاه های یخساز صنعتی ، کسب و کارهای کوچک می توانند  یخ قالبی بزرگ را از کارخانه های یخسازی خریداری کرده و با استفاده از دستگاه های یخ خرد کن صنعتی به اندازه های کوچک مورد نیاز خود تبدیل کنند. 

یخ خرد سطح تماس بالاتری با مواد داشته و به خنک شدن هر چه سریعتر آنها کمک می کند. در صورتی که قصد خرید بهترین دستگاه یخ خرد کن را دارید و می خواهید با ویژگی های یک دستگاه استاندارد و با کیفیت آشنا شوید، حتما ادامه این مقاله از اندیشه سبز را مطالعه فرمایید. 

یخ خردکن صنعتی
یخ خردکن صنعتی
» مناسب ترین دستگاه برای خرد کردن یخ های قالبی و یا حبه ای
» برخورداری از تیغه های استیل ضد زنگ و مقاوم در برابر رطوبت
» دارای موتور صنعتی قدرتمند با بهترین برندهای دنیا
قیمت : 35,000,000 تومان

نکات مهم در خرید دستگاه یخ خرد کن

شاید دستگاه ساده ای به نظر برسد، اما در صورتی که از قطعات بی کیفیت در ساخت آن استفاده شده باشد، هزینه های تعمیراتی پیش رو برای هر کسی مشکل آفرین خواهد بود. بنابراین دقت در خرید هر محصولی اعم از گران یا ارزان ، پیچیده یا ساده به کاهش هزینه های احتمالی در آینده کمک خواهد کرد.

در این نوشته نیز به یک سری نکات به ظاهر ساده اما کمک کننده اشاره شده که به خرید یک دستگاه یخ خردکن استاندارد و با کیفیت برای کسب و کار های فوق منجر خواهد شد. مهم ترین این موارد در ادامه آمده اند:

الف – جنس بدنه یخ خردکن 

حتما نمونه های مختلفی را در بازار دیده اید که به رنگ آبی یا نقره ای هستند. موارد آبی رنگ از ورق های گالوانیزه ساخته شده اند که دارای رنگ پوششی پودری بوده و در برابر رطوبت مقاومت خوبی خواهد داشت، موارد نقره ای رنگ نیز از استیل 304 نگیر ساخته شده اند که طول عمر بالاتری نسبت به ورق های گالوانیزه داشته و در برابر رطوبت و ضربه و سایر عوامل محیطی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان خواهد داد.

جنس بدنه یخ خردکن - اندیشه سبز

بنابراین استفاده از آلومینیوم آنادایز شده، استیل و ورق های گالوانیزه و فولادی دارای رنگ پوششی را ساخته یک خردکن مناسب است، اما آهن ساده به دلیل احتمال آسیب پذیری و زنگ زدگی بالا اصلا استاندارد نیست و چنین محصولی پس از مدتی از کار خواهد افتاد. 

ب – دقت در جنس تیغه ها 

این دستگاه جهت خرد کردن یخ در کمترین زمان ، نیازمند یک تیغه قوی و بُرنده است. آلیاژهایی مانند استیل و فولاد که از کروم و نیکل ساخته شده اند، ضمن داشتن مقاومت و طول عمر بالا، بسیار محکم هستند و برای سالیان زیادی قابل استفاده خواهند بود.

دقت در جنس تیغه ها - اندیشه سبز

اما فلزاتی که مستعد فرسودگی و زنگ زدن هستند، ضمن اینکه در اثر رطوبت بالا خورده می شوند، موجب تغییر در رنگ و طعم یخ نیز می شود و ممکن است این طعم و رنگ را به مواد غذایی نیز انتقال دهند. 

ج – دهانه تغذیه یخ خرد کن 

دهانه یخ خرد کن باید به اندازه ای باشد که بزرگترین قالب یخ که یک متر طول و 25 کیلو گرم  وزن دارد، به خوبی در آن قرار گیرد. البته اکثر تولید کنندگان این مورد را رعایت می کنند، اما توجه قبل از خرید خالی از لطف نیست. 

د – نوع موتور و متعلقات آن 

مهم ترین قطعه یک دستگاه یخ خرد کن، موتور آن است طوری که اگر از کار بیفتد دستگاه به کلی بلا استفاده خواهد شد. الکتروموتورهای الکتروژن و موتوژن کیفیت قابل قبولی داشته و برای استفاده در یخ خردکن ها توصیه می شوند. این موتورها طبق استانداردهای معتبر اروپایی ساخته شده و به کشورهای زیادی نیز صادر می شوند. 

بنابراین استفاده از هر موتور دیگری نیاز به تحقیق و حصول اطمینان از طرف شما خواهد داشت. برخی از موتورها به صورت مستقیم به موتور وصل می شوند، اما برخی دیگر به واسطه تسمه و فولی عمل می کنند. 

نوع موتور و متعلقات آن - اندیشه سبز

استفاده از سیستم تسمه و فولی، فشار وارده بر موتور را کاهش داده و احتمال خرابی آن را در مواردی همچون گیر کردن تیغه ها، به شدت کم خواهد کرد. محصولات ساخته شده با روش دوم خواهان بیشتری دارد، البته دقت کنید که حتما تسمه و فولی دارای محافظ باشد تا از خطر آفرینی احتمالی جلوگیری شود. 

هـ – دارا بودن گارانتی

هر تولید کننده ای که محصول با کیفیتی تولید کند، از کیفیت و کارایی محصول خود اطمینان دارد و برای افزایش اعتماد خریداران به محصول خود، آن را گارانتی می کند. اما در این میان تولید کنندگانی نیز هستند که از نام گارانتی سوء استفاده کرده و با تولید محصولات بی کیفیت، آنها را ارائه گارانتی اسمی و بدون پشتوانه روانه بازار می کنند، در نهایت اگر مشکلی نیز برای محصول خریداری شده پیش آید، کسی پاسخگو نیست. 

کارخانه ها و گروه های معتبر تولید کننده یخ خردکن صنعتی را شناسایی کنید و به هنگام خرید از گارانتی شدن محصول توسط آنها مطمئن شوید، در این صورت می توان به گارانتی اعتماد داشت چرا که در صورت بروز هرگونه مشکل، کارخانه سازنده پاسخگو خواهد بود. 

چنانچه یخ خرد کن مورد نظر دارای خدمات پس از فروش نیز باشد، گروه سازنده برای چندین سال از محصول خود پشتیبانی کرده و قطعات لازم را تامین خواهد کرد، تولید کننده های اندکی خدمات پس از فروش ارائه می دهند و تنها کسانی که دارای پشتوانه قوی و سابقه تولیدی بالا هستند، توانایی ارائه خدمات پس از فروش طولانی را دارند. 

مشاوره رایگان قبل از خرید یخ خرد کن صنعتی 

کارخانه اندیشه سبز دارای سابقه 30 ساله در زمینه طراحی و تولید انواع تجهیزات برودتی، گرمایشی، جوجه کشی و… می باشد. این کارخانه تمامی محصولات خود را با گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه می دهد و نمایندگی های معتبری نیز در اکثر استان های کشور دارد که وظیفه نصب، سرویس و تعمیر محصولات خریداران را بر عهده دارد.

در صورتی که برای خرید دستگاه یخ خرد کن نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری دارید، می توانید با یکی از شماره های زیر تماس گرفته و از راهنمایی رایگان کارشناسان فروش بهره مند شوید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.